Schweig | Healthy Marketing | Patiëntparticipatie integreren
17222
post-template-default,single,single-post,postid-17222,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Patiëntparticipatie integreren

Patiëntparticipatie integreren

Als lid van de Cliëntenraad van het Spaarne Gasthuis zet ik me in om patiëntparticipatie in het ziekenhuis op een structurele manier te integreren in de bedrijfsprocessen. Eraan werken dat de patiënt echt een stem krijgt in de zorg, dat de patiënt gezien en gehoord wordt. Dat de patiënt mag aangeven wat belangrijk voor hem of haar is. Dat de patiënt aan tafel schuift bij projectbesprekingen. Dat de patiënt kan meebeslissen in zijn eigen zorgproces. Dat de patiënt ook mee kan denken over de toekomst van de zorg.

Het is mooi om te zien dat de verschillende tools die er zijn om patienten te laten participeren steeds vaker toegepast worden en dat deze tools steeds meer een strategische rol krijgen in het proces van kwaliteitsverbetering.

Stap voor stap op weg naar meer en effectieve patiëntparticipatie.