Schweig | Healthy Marketing | Planetree: merkbaar mensgerichte zorg
16921
post-template-default,single,single-post,postid-16921,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Planetree: merkbaar mensgerichte zorg

Planetree: merkbaar mensgerichte zorg

Ik ben deze week begonnen met nog een nieuwe opdracht en ben daar erg blij mee.

Hoe bijzonder was het om een paar weken geleden te zien dat Stichting Planetree strategische marketing-communicatie ondersteuning zocht. Dit kan geen toeval zijn! Ik volg de Planetree organisatie al een tijdje op afstand. Volgens mij ben ik hen op het spoor gekomen toen ik bezig was met het ondervoedingsproject met de Nutrition & Health Alliance ergens rond 2008.

De organisatie in Amerika is zo’n 40 jaar geleden opgericht door een patiënt. Planetree stimuleert en ondersteunt ziekenhuizen en zorginstellingen om mensgerichte zorg te bewerkstelligen. In Nederland is de organisatie in 2006 gestart. Met een groot netwerk en zo’n 10 jaar ervaring in Nederland heeft Planetree veel kennis hierin opgebouwd.

‘De patiënt centraal’ staat momenteel hoog op de agenda bij zorginstellingen, zeker nu dit door bezuinigingen  in de knel dreigt te komen. Met hun ervaring kan Stichting Planetree veel betekenen in advies, ondersteuning, trainingen en een netwerk van actieve instellingen. Iedereen wil uiteindelijk graag mensgerichte zorg verlenen, maar het lukt vaak niet om het willen om te zetten in het doen. Planetree helpt hierbij; mensgerichte zorg van willen naar doen.

Er waren niet veel gesprekken nodig om vast te stellen dat we samen verder willen gaan. Wat een prachtige opdracht weer; ik ben erg blij om Planetree te helpen om stappen te gaan maken.

Ps: Het beeldmerk van Planetree is de plataan; de boom waaronder Hippocrates, de grondlegger van de moderne geneeskunst, zijn studenten lesgaf.
Altijd op zoek naar verbeteringen in mensgerichte zorg.